OSTATNIO ZMIENIONO: 16/06/2018

Polityka plików cookie

Niniejsza Polityka plików cookie („Polityka”)opisuje różne rodzaje plików cookie i podobne technologie, które są używane na stronie, na której opublikowana jest ta polityka („Witryna internetowa”). Możemy zmienić tę Politykę w dowolnym momencie. Proszę zapoznać się z legendą „OSTATNIO ZMIENIONO” na górze tej strony, aby zobaczyć, kiedy Polityka została ostatnio zmieniona. Wszelkie zmiany w niniejszej Polityce zaczną obowiązywać, gdy udostępnimy zmienioną Politykę w Witrynie internetowej lub za jej pośrednictwem.

W razie jakichkolwiek pytań należy się z nami skontaktować, pisząc na adres privacy@aboutbags.com lub na adres wspomniany w naszej Polityce Prywatności. W zakresie, w jakim wszelkie dane osobowe są zbierane za pomocą plików cookie, nasza Polityka Prywatności ma zastosowanie i uzupełnia niniejszą Politykę.

A. Czym są pliki cookie?

Internetowe pliki cookie to małe pliki danych przechowywane w przeglądarce na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Służą do usprawnienia usług w Witrynie internetowej. Informacje przechowywane w plikach cookie mogą na przykład służyć do zarządzania koszykiem zakupów, zapamiętywania wybranej nazwy użytkownika i preferencji lub do rozpoznawania użytkownika podczas ponownego odwiedzania Witryny internetowej.

Większość przeglądarek jest ustawiona tak, aby automatycznie akceptować pliki cookie. Niemniej jednak użytkownik, jeśli chce, może zablokować lub usunąć pliki cookie (więcej informacji znajduje się w sekcji C). Jednakże w takim przypadku niektóre obszary Witryny internetowej mogą nie działać prawidłowo.

B. Jakie pliki cookie są używane?

Pliki cookie mogą być (i) własnymi plikami cookie, udostępnionymi bezpośrednio przez nas na urządzenie użytkownika lub (ii) plikami cookie stron trzecich, obsługiwanymi przez stronę trzecią w naszym imieniu. Pliki „cookie” umieszczane przez podmioty inne niż Samsonite, nazywane są dalej plikami stron trzecich. Te pliki cookie mogą „śledzić” użytkownika przez różne strony internetowe i przez dłuższy czas. Stronami trzecimi umieszczającymi te pliki cookie mogą być dostawcy, którzy współpracują z nami w celu dostarczania naszej Witryny internetowej, firmy, które uczestniczą z nami w programach marketingu afiliacyjnego i inne strony trzecie. Na przykład pliki cookie mediów społecznościowych (jak pliki cookie na YouTubie, Facebooku czy Twitterze), które zbierają informacje na temat korzystania z mediów społecznościowych. Korzystamy z plików cookie mediów społecznościowych w celu zintegrowania narzędzi do udostępniania mediów społecznościowych z naszą Witryną internetową oraz do pomiaru skuteczności tych narzędzi do udostępniania. Używamy plików cookie stron trzecich do pomocy w analizowaniu naszych stron internetowych i ich wykorzystania oraz w celu umożliwienia dostosowywania reklam.

a) Niezbędne pliki cookie - niezbędne pliki cookie pozwalają poruszać się po Witrynie internetowej i korzystać z jej usług i funkcji. Bez tych bezwzględnie koniecznych plików cookie Witryna internetowa nie będzie działać tak sprawnie, jak byśmy tego chcieli, a my możemy nie być w stanie udostępnić strony lub zapewnić niektórych usług lub funkcji.

Kilka przykładów niezbędnych plików cookie:

  • dwac_*: analityczny plik cookie Salesforce Commerce Cloud, który przechowuje identyfikator sesji użytkownika. Ten plik cookie sesji wygasa po wyjściu z przeglądarki.
  • dwsecuretoken_*: plik cookie wydawany, gdy klient korzysta z HTTPS. Ten plik cookie wygasa po wyjściu z przeglądarki.
  • Cqcid: zaszyfrowany identyfikator dla niezarejestrowanego klienta. Ten plik cookie wygasa po wyjściu z przeglądarki.
  • Cquid: zaszyfrowany identyfikator dla znanego klienta. Ten plik cookie wygasa po wyjściu z przeglądarki.
  • Dwsid: ten plik cookie przechowuje identyfikator sesji dla klienta, aby znaleźć już utworzony koszyk. Ten plik cookie sesji wygasa po wyjściu z przeglądarki.
  • Sid: przechowuje identyfikator sesji dla klienta. Ten plik cookie sesji wygasa po wyjściu z przeglądarki.

b) Pliki cookie preferencji - pliki cookie preferencji zbierają informacje o wyborach i preferencjach użytkownika oraz pozwalają nam zapamiętać język lub inne ustawienia lokalne i odpowiednio dostosować Witrynę internetową. Te pliki cookie pozwalają nam zapewnić bardziej spersonalizowane doświadczenia.

Przykłady plików cookie preferencji, z których korzystamy:

Na naszych stronach „Lokalizator dystrybutorów” oraz „Centrum napraw” używamy Google Maps, aby zapewnić szczegółowe informacje na temat lokalizacji naszych dystrybutorów i centrów napraw:

  • ID: niepowtarzalny identyfikator używany przez aplikacje Google do przechowywania informacji o preferencjach użytkownika. Ten plik cookie wygasa po 10 latach od ustawienia/aktualizacji.
  • PREF: plik cookie PREF przechowuje preferencje użytkownika i inne informacje, w szczególności preferowany język (np. angielski), liczbę wyników wyszukiwania pokazywanych na stronie (np. 10 lub 20) i preferowany poziom powiększenia. Ten plik cookie wygasa po 10 latach od ustawienia/aktualizacji.

c) Analityczne pliki cookie – Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat korzystania przez użytkownika z Witryny internetowej i umożliwiają nam ulepszenie jej działania. Analityczne pliki cookie, jak te używane przez Hotjar, pokazują nam najczęściej odwiedzane strony W Witrynie internetowej, pomagają nam rejestrować wszelkie trudności związane z Witryną internetową i pokazują, czy nasze reklamy są skuteczne czy nie. Pozwala nam to zobaczyć ogólne wzorce korzystania z Witryny internetowej, a nie sposób korzystania z niej przez jedną osobę. Używamy informacji w formie zbiorczej do analizowania ruchu w Witrynie internetowej i wykonywania analiz statystycznych dotyczących zbiorowych cech i zachowań naszych użytkowników poprzez pomiar danych demograficznych i zainteresowań dotyczących konkretnych obszarów Witryny internetowej, ale nie badamy tych informacji pod kątem informacji identyfikujących poszczególne osoby.

Korzystamy również z narzędzia Google Analytics, które wykorzystuje pliki cookie i podobne technologie do zbierania i analizowania informacji na temat korzystania z naszych usług oraz raportowania na temat działań i trendów. Te informacje pozwalają nam mierzyć wydajność Witryny internetowej i ulepszać nasze usługi. Ta usługa może również zbierać informacje dotyczące korzystania z innych stron internetowych, aplikacji i zasobów internetowych.

Przykłady analitycznych plików cookie:

  • utma: zawiera unikalny i anonimowy identyfikator identyfikujący, który pozwala nam upewnić się, że kolejne wizyty na naszej stronie będą rejestrowane jako należące do tego samego (unikalnego) użytkownika. Ten plik cookie wygasa po 2 latach od ustawienia/aktualizacji.
  • utmb: służy do ustanawiania i kontynuowania unikalnej sesji użytkownika. Za każdym razem, gdy użytkownik odwiedza kolejną stronę witryny, plik cookie jest aktualizowany, aby następnie wygasnąć po 30 minutach od ustawienia/aktualizacji.
  • _utmc: działa z __utmb, aby określić, kiedy utworzyć nową sesję dla użytkownika. Jest to plik cookie sesji i wygasa po wyjściu z przeglądarki.
  • _utmz: śledzi to, w jaki sposób użytkownik nas znalazł i jest używany do obliczania ruchu i nawigacji na stronie. Ten plik cookie wygasa po 6 miesiącach od ustawienia/aktualizacji.
  • utmv: odnosi się do niestandardowych segmentów raportowania, funkcji, której czasem używamy w Google Analytics. Ten plik cookie wygasa po 2 latach od ustawienia/aktualizacji.

Pełne informacje na temat plików cookie wykorzystywanych przez Google Analytics można znaleźć w rozdziale Pliki cookie & Google Analytics w dokumentacji kodu śledzenia Google Analytics. Można również zapoznać się z Polityką Prywatności Google odnośnie Google Analytics.
Politykę Prywatności Hotjar można znaleźć na stronie https://www.hotjar.com/privacy natomiast szczegółowe informacje na temat plików cookie Hotjar na stronie https://www.hotjar.com/legal/policies/cookie-information Hotjar uznaje nagłówek Nie śledź (Do Not Track; DNT) i zapewnia dodatkowy stopień prywatności dzięki opcji rezygnacji, która ustawia plik cookie strony trzeciej, który wyraźnie mówi skryptowi Hotjar, aby nie śledzić użytkownika po jego rezygnacji. Aby dowiedzieć się więcej o przeglądaniu danych zebranych przez użytkowników Hotjar, należy zapoznać się z artykułem Visitor Lookup na stronie https://www.hotjar.com.

d) Pliki cookie reklamowe i do targetowania lub podobne technologie - Są one wykorzystywane głównie do dostarczania reklam bardziej odpowiadających osobistym zainteresowaniom użytkownika. Nazywa się to „retargeting”. Oznacza to, że pliki cookie, piksele lub wtyczki, które zazwyczaj są umieszczane przez starannie wybrane sieci reklamowe (np. banery reklamowe) w oparciu o zachowanie użytkownika w Witrynie internetowej, mogą być oferowane użytkownikowi podczas odwiedzania innych stron, biorących udział w sieci reklamowej.

Przykłady plików cookie reklamowych i do targetowania:

  • Plik cookie Google DoubleClick ID: te pliki cookie analizują zachowanie odbiorców na naszej stronie internetowej, aby poprawić wygląd strony, treść i zapewnić klientom lepsze reklamy dzięki działaniom remarketingowym. Wygasają po dwukrotnym kliknięciu (double click) po 1,5 roku.
  • VISITOR_INFO1_LIVE: plik cookie YouTuba, które mierzy przepustowość w celu określenia, czy użytkownik otrzyma nowy interfejs gracza czy stary. Ten plik cookie wygasa po 8 miesiącach od ustawienia/aktualizacji.
  • use_hitbox: plik cookie use_hitbox zwiększa licznik wyświetleń filmu na YouTubie. Ten plik cookie wygasa po zakończeniu sesji.
  • YSC: ten plik cookie jest ustawiany przez usługę wideo YouTube na stronach z osadzonymi materiałami wideo YouTube. Ten plik cookie wygasa po zakończeniu sesji.
  • Wtyczki Facebooka pomagają nam w promowaniu naszej działalności za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook. Wtyczka „Like Box” na przykład wykrywa, czy użytkownik „Polubił” naszą stronę na Facebooku i używa tych informacji do przedstawienia przycisku „Lubię to” lub informacji „Lubisz to” z różnymi innymi powiązanymi informacjami z Facebooka. Jeśli użytkownik nie jest zalogowany na Facebooka, żadne pliki cookie nie powinny być przesyłane. Jeśli użytkownik jest zalogowany na Facebooka, wtyczka tworzy i/lub aktualizuje serię plików cookie stron trzecich. Używamy wtyczek Facebooka, ponieważ Facebook stosuje się do polityki korzystania z danych - więcej informacji można znaleźć na stronie http://www.facebook.com/about/privacy/.
  • Piksel Facebooka: piksel Facebooka to narzędzie analityczne, które pozwala nam mierzyć skuteczność reklamy społecznościowej.

C. Inne

a) Adobe Flash:
Witryna internetowa może oferować treści wideo, które mogą być oglądane jedynie z wykorzystaniem Adobe Flash Playera. Firma Adobe używa plików cookie Flash, aby poprawić komfort korzystania ze strony internetowej. Należy pamiętać, że w przeciwieństwie do tradycyjnych plików cookie, pliki cookie Flash mogą być wyłączane lub usuwane tylko za pomocą ustawień Adobe Flash Playera, a nie w ustawieniach przeglądarki. Należy jednak pamiętać, że jeśli użytkownik wyłączy pliki cookie Flash, nie będzie mieć dostępu do niektórych rodzajów treści w Witrynie.

b) Znaczniki pikseli:
Znaczniki pikseli (znane również jako web beacons (znaczniki nawigacyjne) i clear GIF (czysty GIF)) służą między innymi do śledzenia działań użytkowników Witryny internetowej, mierzenia powodzenia naszych kampanii marketingowych oraz tworzenia statystyk na temat korzystania z Witryny internetowej i współczynników odpowiedzi. Jak wspomniano powyżej używamy wtyczek Facebooka i piksela Facebooka.

c) Informacje o przeglądarce lub urządzeniu:
Pewne informacje są gromadzone przez większość przeglądarek lub automatycznie za pośrednictwem urządzenia, jak adres Media Access Control (MAC), typ komputera (Windows lub Mac), rozdzielczość ekranu, nazwa i wersja systemu operacyjnego, producent i model urządzenia, język, rodzaj i wersja przeglądarki internetowej oraz nazwa i wersja Witryny internetowej, z których korzysta użytkownik. Używamy tych informacji, aby zapewnić prawidłowe działanie Witryny internetowej.

d) Fizyczna lokalizacja:
Zbieramy fizyczną lokalizację urządzenia użytkownika, na przykład za pomocą satelity, wieży telefonicznej lub sygnałów WiFi. Fizyczną lokalizację urządzenia wykorzystujemy do tego, aby zapewnić spersonalizowane usługi i treści związane z lokalizacją. Udostępniamy również fizyczną lokalizację urządzenia użytkownika w połączeniu z informacjami o przeglądanych reklamach i innych gromadzonych przez nas informacjach naszym partnerom marketingowym, aby umożliwić im dostarczanie bardziej spersonalizowanych treści i badanie skuteczności kampanii reklamowych. W niektórych przypadkach użytkownik może zgodzić się lub nie zgodzić się na takie wykorzystanie i udostępnianie lokalizacji urządzenia. Jeśli tak zrobi, my i nasi partnerzy marketingowi możemy nie być w stanie zapewnić odpowiednich spersonalizowanych usług i treści.

e) Device Fingerprinting:
Aby móc oferować treści, które naszym zdaniem mogą zainteresować użytkownika w oparciu o jego aktywność w Witrynie internetowej, a także w celu zapobiegania oszustwom i uwierzytelniania, możemy również używać innych technologii podobnych do plików cookie. Na przykład możemy zbierać atrybuty urządzeń i łączyć informacje gromadzone przez większość przeglądarek lub automatycznie za pośrednictwem urządzenia, aby utworzyć unikalny identyfikator, który z odpowiednią dokładnością identyfikuje przeglądarkę lub urządzenie. W tym kontekście możemy gromadzić, wykorzystywać i łączyć następujące informacje:

  • Liczba wizyt
  • Ostatnia wizyta
  • Pierwsza wizyta
  • Zewnętrzny adres IP
  • Wewnętrzny adres IP
  • Rozdzielczość ekranu
  • Geolokalizacja (szerokość/długość geograficzna w oparciu o adres IP)
  • Benchmark wydajności urządzenia
  • Benchmark przepustowości urządzenia
  • Czynnik użytkownika urządzenia (typ przeglądarki, wersja)
  • Możliwości urządzenia (łańcuch Modernizr dla funkcji przeglądarki)
  • System operacyjny urządzenia
  • Zainstalowane wtyczki urządzenia
  • Język przeglądarki
  • Flash włączony lub wyłączony
  • Czas urządzenia w pliku
  • Użyte słowa kluczowe, jeśli pochodzą z wyszukiwarki
  • Odwiedzone strony
  • Długość wizyty
  • Strona referencyjna
  • Położenie kursora myszy
  • Kliknięcia myszy
  • Pozycja przewijania strony

D. Możliwości użytkownika odnośnie rezygnacji.

Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookie i o tym, jak nimi zarządzać lub jak je usuwać, wystarczy odwiedzić stronę allaboutcookies.org i sekcję pomocy przeglądarki. W ustawieniach przeglądarek, takich jak Internet Explorer, Safari, Firefox lub Chrome, można ustawić, które pliki cookie mają być akceptowane, a które odrzucane. To, gdzie znajdują się te ustawienia, zależy od używanej przeglądarki. Należy użyć funkcji „Pomoc” w przeglądarce, aby znaleźć potrzebne ustawienia. Ustawienia przeglądarki mogą na przykład służyć do blokowania plików cookie w ogóle lub tylko tych dla określonych stron internetowych. Większość przeglądarek oferuje również opcję blokowania jedynie plików cookie stron trzecich. Należy pamiętać, że blokowanie lub usuwanie plików cookie może spowodować, że użytkownik nie będzie mieć dostępu do niektórych obszarów Witryny internetowej lub niektóre funkcje nie będą działać prawidłowo. Więcej informacji dotyczących usuwania plików cookie można znaleźć w najpopularniejszych przeglądarkach, korzystając z poniższych linków:

Aby zrezygnować z naszego wykorzystania Google Analytics, można rozważyć użycie dodatku do przeglądarki Google Analytics Opt-out. Inne narzędzia dotyczące danych obejmują ustawienia reklam Google, i rezygnację z reklam.
Aby na stałe zrezygnować z pliku cookie DoubleClick Google, który jest głównym reklamowym plikiem cookie Google, można zainstalować jego dodatek do rezygnacji DoubleClick. Po zainstalowaniu, nawet w przypadku wyczyszczenia wszystkich plików cookie i zrestartowaniu przeglądarki, uniemożliwi on zapisanie pliku cookie DoubleClick w przeglądarce.

Można również odwiedzić stronę www.networkadvertising.org aby zidentyfikować członków NAI, którzy mogli umieścić na komputerze użytkownika plik cookie dotyczący reklam.

Można również odwiedzić stronę www.youronlinechoices.com lub www.youradchoices.com aby dowiedzieć się, jak zrezygnować ze spersonalizowanej reklamy. Urządzenie mobilne użytkownika może pozwolić mu ograniczyć udostępnianie informacji do celów retargetingu za pośrednictwem jego ustawień. Należy pamiętać, że rezygnacja z internetowej sieci reklamowej nie oznacza, że użytkownik przestanie otrzymywać reklamy internetowe lub analizy marketingowe i że nie będzie im podlegał. Oznacza to, że sieć, z której użytkownik zrezygnował, nie będzie już wyświetlać reklam dostosowanych do preferencji internetowych i wzorców przeglądania użytkownika.

Procedura usuwania lub blokowania plików cookie zależy od używanej przeglądarki. Ustawienia przeglądarki mogą na przykład służyć do blokowania plików cookie w ogóle lub tylko tych dla określonych stron internetowych. Większość przeglądarek oferuje również opcję blokowania jedynie plików cookie stron trzecich. Przypominamy, że blokowanie lub usuwanie plików cookie może spowodować, że użytkownik nie będzie mieć dostępu do niektórych obszarów Witryny internetowej lub niektóre funkcje nie będą działać prawidłowo. Więcej informacji na temat ustawień plików cookie można znaleźć w menu pomocy przeglądarki.

Jeśli użytkownik chce usunąć wszystkie pliki cookie pozostawione przez odwiedzane strony internetowe, tutaj znajdują się linki, z których można pobrać trzy programy, które czyszczą śledzące pliki cookie:

http://www.lavasoftusa.com/products/ad-aware_se_personal.php
http://www.spybot.info/en/download/index.html
http://www.webroot.com/consumer/products/spysweeper/